Náš program

Téma na červen: Měsíc slunce

Charakteristika a záměry bloku:

  • užít si slavnostní loučení s předškoláky
  • zapojit se do oslav Dne otců
  • zvládnout odloučení od rodiny
  • pobyt na škole v přírodě
  • užít si krásu šumavské přírody
  • pozorování a péče o zvířátka
  • sportovní dovednosti v přírodním terénu
  • v teplých dnech přenášet všechnu činnost ven
  • Kdo potřebuje slunce?
  • čtyři živly- oheň, voda, země, vzduch

Výstupy:

  • navazovat kontakty s dospělými, komunikovat s nimi, respektovat je
  • podporovat soustředěný motivovaný poslech – hudba, mluvené slovo
  • učit se vyjádřit svou náladu pohybem, pohyb. Improvizací
  • učit se projevu na veřejnosti, umět pracovat se studem, nejistotou
  • rozvíjet manuální dovednosti a estetické cítění
  • všímat si toho, co si druhý přeje a potřebuje, umět nabídnout pomoc
  • uvědomovat si nepříjemné prožitky, umět je pojmenovat, hovořit o nich
  • rozšiřovat slovní zásobu a jazykovou kompetenci
  • učit se odhalovat souvislosti: příčina a následek, abstrahování
  • procvičování soustředěnosti a vytrvalosti
  • zdolávat různě členitý terén, zvyšovat fyzickou zdatnost, pobývat dle možností co nejvíce v přírodě a na čerstvém vzduchu
  • zaměříme se také na bezpečnost dětí a pravidla, která k ní vedou
  • znát pravidla bezpečného chování
  • prožívat radost z poznaného a zvládnutého
  • umět pojmenovat většinu toho co nás obklopuje
  • opakování celoročních zkušeností a poznatků

 

Činnosti:

  • plnit jednoduché pokyny, vyřídit vzkaz ve druhé třídě apod.
  • naslouchat soustředěně čtenému textu s porozuměním, poslech konkrétní hudby s výkladem
  • učit se jednoduché kroky, choreografii i pohybovou improvizaci na danou hudbu
  • vystoupení ke Dni tatínků
  • malování, kreslení, výroba z netradičních materiálů
  • vyzkoušení si netradičních výtvarných technik
  • komunikační hry, rozhovory v ranním kruhu na téma Moje pocity, Co se mi líbí – nelíbí, Jak ti mohu pomoci – Jak mi můžeš pomoci?
  • prohlížení knih, obrázků apod. – rozhovory, vyprávění
  • samostatné vyprávění vlastní zkušenosti či čteného příběhu
  • práce s didakt. hrou Loggic – hledat na obrázcích souvislosti – příčina a následek- řadit podle logického úsudku, chápat souvislost mezi předmětem, obrysem- určit hl. znak(abstrahování)
  • stavby z kostek, stolní hry podle pravidel, práce s Logicem- vést k dokončení, k výsledku
  • pobyt v přírodě, sportovní a pohybové aktivity
  • odpoledne pro tatínky s dětmi
  • společenské hry
  • dramatizace krátké scénky
  • rozhovory, vyprávění
  • slovní hádanky
  • veselé oslavy Dne dětí
  • výlet – Zeměráj
  • slavnostní loučení s předškoláky
  • zábavné odpoledne s rodiči na školní zahradě
  • přespávání ve školce
  • cvičení jógy s Láďou
  • pracovní listy- třídění, přiřazování, rozlišování, porovnávání apod.
  • výtvarné zpracování zkušeností a zážitků z akcí a cestování